Ekstrak Kacip Fatimah

Email Address:
Name & Phone:

Put a website form like this on your site.

Monday, March 19, 2007

jb4

1.3.2007
Aku di Kota Tinggi.

Oleh kerana tak jadi balik Kuala Lumpur, aku pun minta izin Long untuk pergi rumah Kakar Ipar kat Kota Tinggi. Aku kata nak pinjam keta dia. Jawab dia "boleh, tapi kena balik juga". Aku pun terdia aje, lalu minta dia hantar kat Ulu Tiram, Nak pergi naik bas aje. Entah macammana tiba-tiba dia kata 'kalau nak pergi, bawalah keta, Long nak rehatlah esok, budak-budak tu biar long hantar naik motor aje". Begitu kata Long aku. Alhamdullilah, selamattt..... Begitulah fikiran orang tua-tua. Memikirkan yang nak aku lawati itu merupakan ibu kepada yang kemalangan, jadi dia tak berkira sangat. Maka bergeraklah aku pada jam lapan malam ke Kota Tinggi. Sampai kat rumah Ngah lebih kurang pukul 9 malam. Dalam perjalanan ke sana, ada kemalangan motor dengan treller. Motor tu duduk di bayar tayar paling belakang sekali. Baru kena agaknya. Ini berpandukan kesesakan jalan yang hanya 10 minit aje. Biasalah kan pemandu-pemandu kat Malaysia nie memang suka mengintai, menjengok, ambil tahu dengan apa yang terjadi di jalan-jalan raya. Aku pecut lagi, tapi dengan berhati-hati, tak laju hanya 60km/j. Takut wooo.....
Ok lah . mengantuklah.

No comments: