Ekstrak Kacip Fatimah

Email Address:
Name & Phone:

Put a website form like this on your site.

Tuesday, November 20, 2007

Dalam Perjalanan

Macam biasa, bangun pagi jam 5.30 pagi, aku bergegas ke dapur untuk sediakan makanan anak-anak. Aku buka pintu depan aje, Acong rupanya dah lama menunggu, nak masuk rumah. Apa lagi kalau tidak untuk makan Frieskie kegemarannya. Lepas makan sedikit dia akan duduk-duduk sambil mandi . Tengok kanan, tengok kiri. Pas tu dia pun ngorok.

Aku keluarkan ikan dari peti. Dah tinggal sikit aje. Pasti hari ini aku kena pergi lagi pasar Selayang beli ikan sekali beli makanan untuk sseminggu. Paling tidak aku beli timun dan carrot untuk buat jus. Sedappp......

Sampai opis pagi hari lagi, jam 8.10 pagi . Radzwan dan Awit dah sedia menunggu. Hulurkan kunci , dia buka , aku pun masuk. Hari ini Opis bergelap lagi. Entah kenapa lampu belakang tidak menyala. Dah ramai juga pekerja opis nie memeriksa fius besar, semuanya geleng kepala. Masing-masing Engineer, tapi habuk pun tarak. Yelah bukan salah mereka, mereka bukan Engineer Letrik, tapi engineer lain-lain.

dah jam 9.00 pagi, ramai staff yang dah datang. Tak boleh menulis lagi nampaknya.
Ok Cau dulu.

No comments: